Pri prihlasovani mi nechce prijať kód z aplikácie ,môžem si znovu stiahnuť QR kód a skúsiť znovu ďakujem
Zmena prihlasovania do sociálnej poisťovne od 1. januára 2022
Sociálna poisťovňa v rámci zlepšovania svojich služieb a bezpečnosti zaviedla nový spôsob prihlasovania sa do e-služieb. Užívatelia portálu e-služieb sa môžu okrem bežného prihlásenia pomocou prihlasovacieho mena (SSN) a hesla, ktorým bola pozícia kódu z gridkarty, prihlasovať už aj menom, heslom a autentifikačným kódom z mobilnej aplikácie. Nový spôsob prihlasovania od januára 2022 úplne nahradí používanie grid kariet. Nové prihlasovanie sa týka všetkých zamestnávateľov, SZČO a fyzických osôb, ktorým prístupy do e-služieb sociálnej poisťovne zriaďujú jej pobočky.
Noví užívatelia e-služieb a prihlasovanie
Noví užívatelia e-služieb dostanú prístup pre aktiváciu konta priamo v pobočke.
Existujúci užívatelia e-služieb a prihlasovanie
Existujúci užívatelia, ktorí prechádzajú na nový spôsob prihlasovania z grid kariet, sa môžu do e-služieb naďalej prihlasovať pomocou gridkarty, najneskôr však do konca roka 2021 si musia aktivovať nový prístup do sociálnej poisťovne, pretože platnosť grid kariet skončí 31.12.2021.
Nastaviť si nový prístup do sociálnej poisťovne je možné bez návštevy pobočky, stačí si v nastaveniach e-služieb nastaviť heslo pre prihlasovanie a následne si oskenovať QR kód do niektorej z aplikácií, ktoré odporúča sociálna poisťovňa – FreeOTP, Google Authenticator alebo Microsoft Authenticator.
Návod ako na to
- Do e-služieb sa prihlásite „klasicky“ pomocou prihlasovacieho mena (SSN) a hesla - kódu z grid karty. Po prihlásení kliknite na „Nastavenia“
- V nastaveniach kliknite na „Rozšírené nastavenia“
- Kliknite na záložku „Heslo“ a zvoľte si heslo, pod ktorým sa budete prihlasovať do sociálnej poisťovne. Heslo musí obsahovať aspoň jedno veľké písmeno, aspoň jednu číslicu a špeciálny znak, napríklad hviezdičku (*).
- Uloženie hesla bolo úspešné ak uvidíte zelený rámik s textom – Vaše heslo bolo aktualizované.
- Po uložení hesla kliknite na záložku „Autentifikátor“, v tomto kroku, už musíte mať nainštalovanú do telefónu jednu z odporúčaným aplikácií, my sme si zvolili aplikáciu FreeOTP.
POZN: Náš QR kód sme kvôli ochrane osobných údajov nahradili čiernym štvorcom.
- V mobilnej aplikácii FreeOTP si pridáte prístup do sociálnej poisťovne kliknutím na QR kód.
Po kliknutí na QR kód sa v mobilnej aplikácii spustí kamera a ňou načítajte QR kód zo stránok sociálnej poisťovne, následne si zvolíte logo tohto prístupu (hocijaké) a preklikáte sa až nakoniec.
Pred samotným zobrazením kódu do v aplikácii v telefóne je vhodné si vypísať „Meno zariadenia“ (môže byť akékoľvek) a následne po načítaní QR kódu už len odpíšete jednorazový kód a dáte uložiť.
Kód v mobilnej aplikácii k vášmu kontu v sociálnej poisťovni zobrazíte kliknutím na ikonu, v našom prípade „H“, na zadanie kódu do e-služieb máte len niekoľko sekúnd, po tomto časovom intervale sa vygeneruje nový číselný kód.
- Po uložení sa opäť zobrazí text v zelenom rámiku – Konfigurácia mobilného autentifikátora. Konto je úspešne nastavené.
- Na prihlásenie tak môžete použiť spôsob „heslo“
Na prihlásenie zadáte vaše prihlasovacie meno (SSN) a heslo, ktoré ste si nastavili v rozšírených nastaveniach, po kliknutí na prihlásenie je potrebné ešte odpísať číselný kód z aplikácie telefóne a následne môžete pracovať so všetkými službami v rámci e-služieb. Vzhľadom na pomerne zložitejšie prihlásenie do e-služieb, sa zjednodušilo aspoň podávanie prihlášok, evidenčných listov či mesačných výkazov, ktoré už nie je nutné potvrdzovať kódom z mobilnej aplikácie či z gridkarty.